Citromfű tea

Depresszió tünetei és kezelése

(0/0)

A depresszió (unipoláris depresszió) a hangulati és az érzelmi élet zavara, jellemző az aktivitás és a gondolkodás lelassulása. Az érintettek az életet sivárnak és nyomasztóna látják, hangulatuk tartósan rossz. A hangulati élet zavarait gyakran testi tünetek is kísérik. Az unipoláris depresszióra egyféle hangulat - a lehangoltság - jellemző, nincsenek jókedvvel vagy lelkesedéssel tűzdelt időszakok.

depresszio

A depresszió tünetei

A depresszió tünet igen széles spektrumon mozognak, az enyhétől a súlyosig.

Az betegek érzelmi állapota sivár, helyzetüket és életüket kilátástalannak tartják, önképük többnyire sérült és negatív, értéktelennek és másokhoz képest alacsonyabb rendűnek érzik magukat. Gyakori a szorongás, annak mértéke azonban változó intenzitású. Sok depressziós beteg panaszkodik az intellektuális képességek romlására, ez azonban nagy valószínűséggel a csökkent motivációval van összefüggésben. Az érdeklődés beszűkül, a gondolkodás lelassul, a kezdeményezőkészség romlik vagy teljesen eltűnik. A beteg mindig fáradtnak éri magát, nehezen képes felkelni, gyakran előfordul, hogy egész nap fekszenek.

A depresszió egyik vezető tünete az alvászavar, melynek mindhárom típusa észlelhető: a nehéz elalvás, a gyakori felébredés és a korai ébredés. Ha esetleg a betegnek sikerül többet vagy jobban aludnia, akkor is fáradtnak érzi magát. Szintén gyakori tünet az étvágytalanság, az emésztési zavarok, főleg a székrekedés.

Atípusos depresszió esetén az étvágytalanság helyett fokozott étvágy jelentkezik, alvászavar helyett pedig alvásigény. Az atípusos depresszióra jellemző a hangulatingadozás, bizonyos esetekben a betegek képesek örömöt és jókedvet érezni, ám ez csak átmeneti.

A depresszió kezelése

A depresszió kezelésében számtalan eszköz áll rendelkezésünkre, terápiás lehetőségek széles választékát találhatjuk meg. Nemcsak gyógyszerekkel lehet depressziót kezelni, számos gyógynövényt vagy étrend-kiegészítőt is használhatunk, de a legfontosabb az érintett aktív részvétele a gyógyulásban.

Minden esetben érdemes fontolóra venni az egyéni vagy a csoportos terápiát, ajánlott relaxációs technikákat elsajátítani, rendszeresen sportoljunk, jógázzunk, valamint alakítsunk ki egy napirendet magunknak, amihez következetesen tartsuk magunkat! Keressünk egy olyan nem önromboló elfoglaltságot, ami leköti figyelmünket, és lehetőleg építsük be a mindennapokba. Étkezzünk egészségesen és rendszeresen, minden nap fogyasszunk legalább egyszer meleg ételt, főzzünk magunkra! (A főzés önmagában is jó elfoglaltság, amibe bevonhatunk barátokat, családtagokat vagy élettársunkat.) Tartsunk rendet magunk körül, ügyeljünk környezetünk és testünk tisztaságára is!

Támogatást nyújtó gyógynövények: citromfű, orbáncfű, macskagyökér, levendula, golgotavirág.

Depresszió esetén a triptofán is segítségünkre lehet. Önmagában is javíthat állapotunkon, de bizonyos gyógyszerek hatását is támogatja.

Értékelés
(0/0)
Értékelés Írása
Ez a név fog megjelenni a hozzászólásodnál!
Pl.: Nagyon egészséges, jó ár, stb.
Pl.: Csomagolás, kevésbé hatásos, stb.
Minimum 20 karaktert írj! Az elküldött értékelés perceken belül megjelenik az oldalon! (Kötelező).