Citromfű tea

Citromfű hatásos az álmatlanság kezelésére

(0/0)

A jó alvás nélkülözhetetlen a megfelelő fizikai és szellemi állapot fenntartásához, valamint szükséges jó közérzetünk megőrzéséhez is. Ennek ellenére igen sokan közdenek álmatlansággal (insomnia). Az álmatlanság többé-kevésbé tartós alvási probléma, ami miatt az érintettek alvása nem kielégítő, nem pihentető. Az elégtelen alvás hatással van a nappali tevékenységekre, az éberségre, a hangulatra, sok esetben okoz koncentráció-zavarokat, gyakran tartós fáradtsághoz és depresszióhoz vezet.

almatlansag

A leggyakoribb panaszok közé sorolható az, hogy az adott személy nehezen alszik el, éjszaka sokszor felébred s nehezen tud visszaaludni, hajnalban spontán felébred és nem érzi magát frissnek és kipihentnek. Fontos leszögezni, hogy a kezelésre szoruló insomnia diagnózisa csak akkor állítható fel, ha a tünetek tartósak vagy fokozatosan súlyosbodnak.

Az alkalmankénti vagy az enyhe alvászavarok nem feltétlen minősülnek álmatlanságnak.

Az álmatlanság okai

Az eddig feltárt rizikófaktorok között szerepel az életkor, illetve a nem. Idős korban és nők körében gyakoribbak az alvászavarok, kifejezetten az álmatlanság. Másik, ugyancsak gyakori ok a tartós vagy átmeneti fokozott pszichés terhelés, pszichiátriai betegségek (depresszió, szorongásos zavarok, függőségek), de akkor is küzdhetünk álmatlansággal, ha váltott műszakban dolgozunk vagy gyakran utazunk egyik időzónából a másikba.

Bizonyos esetekben azonban az insomnia okozhat pszichiátriai elváltozásokat, például depressziót. Éppen ezért fontos, hogy a diagnosztizált insomniások mielőbb megkapják a megfelelő kezelést.

Alkalmi vagy átmeneti álmatlanságot okozhat a kényelmetlen fekhely, egy túlságosan meleg vagy levegőtlen szoba, zaj- vagy fényhatások, valamint nyugtalanság, rövidebb ideig fennálló stressz vagy a túlzott koffeinbevitel.

Citromfű az álmatlanság kezelésére

Amennyiben a fekhely, a kellemetlen hőmérséklet vagy a koffeinbevitel okoz alvási zavarokat, akkor ezeket érdemes megszüntetni, valamint minden elalvás előtt tanácsos alaposan kiszellőztetni a szobát. Érdemes kizárni minden zaj- és fényforrást, a képernyővel rendelkező készülékeket pedig javasolt kikapcsolni és áramtalanítani.

Enyhe vagy átmeneti álmatlanságot kezelésében szóba jöhetnek a következő gyógynövények: citromfű, levendula, macskagyökér, komló, golgotavirág.

Amennyiben citromfűvel kezelnénk alvászavarokat, úgy elalvás előtt fogyasszunk egy csésze citromfű teát, lehetőleg még langyosan.

Értékelés
(0/0)
Értékelés Írása
Ez a név fog megjelenni a hozzászólásodnál!
Pl.: Nagyon egészséges, jó ár, stb.
Pl.: Csomagolás, kevésbé hatásos, stb.
Minimum 20 karaktert írj! Az elküldött értékelés perceken belül megjelenik az oldalon! (Kötelező).